Ana Sayfa Renju Nedir Haberler Dünyada Renju Türkiye'de Renju Galeri İletişim

Açılış Paternleri

Renju oyununun başlangıcındaki ilk üç hamle tipik olarak şu şekilde oluşur:
  • 1. Hamle: Siyah, ilk taşı ortadaki kesişim noktasına yerleştirerek oyunu başlatır.
  • 2. Hamle: Beyaz, yatay, dikey ya da çapraz olarak siyaha komşu olan bir noktaya taşını koyar. Çapraz olarak yapılan açılışlar İndirekt Açılışlar (Indirect Openings), yatay ya da dikey olarak yapılan açılışlar ise Direkt Açılışlar (Direct Openings) olarak adlandırılır. (Aşağıdaki şekilde "i" ve "d" harfleriyle belirtilmiştir.)
  • 3. Hamle: Siyah, yatay, dikey ya da çapraz olarak ilk taşın en fazla 2 nokta kadar uzağını kapsayan noktalara hamlesini yapar. (Aşağıdaki şekilde 3. hamle için uygun olan noktaları görebilirsiniz.)

Böylece, ilk üç hamle sonunda direkt ve indirekt açılış için onüçer tane olmak üzere, toplam 26 açılış dizilimi (patern) karşımıza çıkar. 3. hamlenin yerine göre bu olasılıkları aşağıdaki şekillerde görebilirsiniz. (Bu dizilimlerde simetrik olan noktaların tekrar edilmediğine dikkat ediniz. Örneğin, aşağıdaki direkt patern seçeneklerini gösteren şekilde, 4 ile işaretlenmiş hamlenin, beyaz taşın sağında ya da solunda olması fark etmez; her iki durumda da aynı patern oluşur.)


Bu açılış dizilimleri Japonca isimleri ile bilinir ve bunlar aşağıdaki şekillerde gösterilmiştir. Direkt-13 ve indirekt-13 açılışının özel bir ismi yoktur; bu iki açılış siyah için çok dezavantajlıdır ve genellikle tecih edilmez.

İndirekt Açılışlar

Direkt Açılışlar






Ana Sayfa | Renju Nedir | Haberler | Dünyada Renju | Türkiye'de Renju | Galeri | İletişim
Temel Bilgiler | İleri Seviye | Açılış Paternleri | Açılış Analizi | Açılış Kuralları | Diğer Konular | Bağlantılar | Uygulamalar | vint.ee Tanıtım | Karepa Camp | Basında Renju | Market